tomwalvis wrote:
Hallo allemaal!
Ik heb een tijdje geleden mijn Wii gesoftmod, en tijdens het proces is deze van 4.3e naar 4.1e gegaan, ik veronderstel dat normaal is? Dit alles was met "Wii softmodden voor elke firmware v7" als ik het mij goed herinner... Is er nood voor een nieuwe softmod of heb ik nog altijd de recentse versie van alles? Alvast bedankt!
PS: nog een klein vraagje: op welke formaten mag je externe harde schijf geformatteerd zijn om te werken in USB Loader? Ik gebruik mijn schijf nl. met verschillende apparaten, met elk een verschillende eis voor een bepaald formaat... Graag alle werkende formaten voor op de Wiii. Ik weet het, een hele boterham... Maar Alvast heel erg bedankt!!!

Het klopt inderdaad dat je firmware na het softmodden 4.1E is, dat is normaal. Dat is gedaan omdat als je met gebrande DVD's werkt, dat dan ook de NTSC spellen werken.
Maar met de nieuwe modellen Wii kun je niet met gebrande DVD's werken, dan moet je een harde schijf gebruiken.
Je kunt de harde schijf voor de Wii op de volgende manieren formatteren:
- FAT32
- NTFS
- WBFS
Als je ook de USB Loader op de harde wilt zetten (zodat je geen SD kaartje) nodig hebt, dan moet je de harde schijf als FAT32 formatteren.
Maar als je ook grote films op je harde schijf wilt zetten dan heb je weer NTFS nodig.
Dus misschien kun je de harde schijf het beste opdelen in 2 partities, 1 FAT32 partitie voor de Wii, en 1 NTFS partitie voor andere zaken, zoals films